JBM CRM

Mutlu ve sadık müşteriler yaratmak için CRM gücünü keşfedin! Müşterilerinizle aranızdaki ticari ilişkiyi CRM ile güçlendiriyoruz!

CRM

CRM nedir?

 

CRM (Customer Relation Management), kelime anlamı olarak ‘Müşteri İlişkileri Yönetimi’ demektir. Müşteri ile firma arasındaki ilişkinin iyileştirilerek daha verimli hale getirilmesini sağlayan uygulamaların tümünü kapsamaktadır. CRM için yazılımlar uygulama aşamasında büyük farklılıklar ortaya koysa da başarının sırrı yazılımın kendisi değil, projenin yönetimindeki tecrübedir.

CRM çözümleri mutlu ve sadık müşteri yaratmak için planlanır. Şirketlerin müşterileriyle olan ticari ilişkinin sağladığı veriler ışığında müşteri ihtiyaçları belirlenir ve hedef kitleye en etkili şekilde ulaşmanın çözümleri üretilir. Doğru pazarlama, strateji, yazılım, uygulama ve tecrübeyle birlikte CRM çözümleri şirketlerin sadık müşteri potansiyelini arttırır.

 

CRM Neden Gereklidir?

 

CRM çözümü üretilirken potansiyel müşterinin daha ilk temas kurduğu andan itibaren satış tamamlanana kadar süregelen tüm aşamalar takip edilir. Çeşitli yazılım özelliklerini barındıran uygulamalarla müşteri temaslarının kontrol altında tutulup verilerin işlenmesi, CRM projelerinde uygulama aşamasının şekillenmesini sağlar. Başarılı bir CRM çözümü, şirketin gelirlerini arttırırken müşteriler arasında sadık olanları seçmeye, kampanya süreçlerinde en verimli sonuçları almaya ve satış performansında artışa neden olur.

CRM ile yeni bir kampanya programında tekliflerinizi hazırlayabilir, sipariş takiplerinizi düzenleyebilir, geçmiş satışlarınızı analiz edebilir, müşterilerin geri dönüşlerini izleyebilirsiniz. CRM’nin en güzel yanı verilerin istenildiği zaman erişilebilir olması ve her an değerlendirmeye açık olmasıdır.

Müşterilerinizi analiz etmek, satışları incelemek, potansiyel müşterinin sadık müşteriye dönüşüm oranlarını takip etmek için elle tutulan notlara ve sayısız Excel dokümanına boğulmanıza gerek yok. CRM size düzenli veri kaydı sağlamaktadır. Bir şirketin tüm müşteri ve satış ekibinin çalışma performansı detaylı olarak analiz edilebilir.

 

CRM’nin Firmaya Sağladığı Avantajlar Nelerdir?

 

CRM çözümleri bugün tüm şirketlerin başarılı olabileceği projelerin kapılarını aralar. Online ortamda veri barındırma avantajı sayesinde hem küçük ölçekli hem de büyük ölçekli şirketler CRM ile satış çözümleri üretebilir. Kolay kullanılabilen ve anlaşılır yazılımların geliştirilmiş olmasıyla daha hızlı analizler yapılabilmektedir. İnternet olan her yerden kontrol edilebilen müşteri ve satış verileri sayesinde şirketinizin başında olmasanız dahi izleme imkanı bulabilirsiniz.

Müşteriniz hangi saatlerde daha fazla alışveriş yapıyor, hangi ürünleriniz daha fazla ilgi görüyor, hangi kampanyanız hedeflediğiniz satış rakamlarına ulaşabiliyor, müşteri geri dönüşleri satışlarınızı ne kadar etkiliyor gibi ve daha birçok soruyu CRM ile cevaplandırabilirsiniz. Hizmetlerinizi şekillendirirken, satış politikanızı belirlerken CRM verilerine danışmak en iyi sonuçları almanızı sağlar. 

Diğerleriyle aranızdaki farkı ortaya çıkarın!İletişime Geç